Bronnen boeken

  • Boeken:

Lenaerts, L., Wauthier, Y. (2014). Geen paniek: snel op weg met anderstalige nieuwkomers. Antwerpen - Apeldoorn: Garant.

Bijkerk, L., van der Heyde, W. (2006). Het gaat steeds beter; Activerende werkvormen voor de onderwijspraktijk. Antwerpen: Standaard uitgeverij/Manteau.

Blomme, I., Nordin, A., Potargent, J. (2009). Nu versta ik je: uitspraak Nederlands voor Anderstaligen. Leuven - Den Haag: Acco.

Bogaert, N., Broekaert, H., Duran, G., Mechelmans, C. (1997). Eerste opvang in de reguliere klas van het basisonderwijs: werkgroep anderstalige nieuwkomers. Leuven: Steunpunt NT2.

Bogaert, N., Broekaert, H., Duran, G., Mechelmans, C., Sterckx, M., Smits, Y., Van Vliet, M. (1998). Goochelen met woorden. Leuven: Centrum Voor Taal en Onderwijs.

Bolhhuis, I., de Joode, J. (2009). Inspiratieboek taal. Rotterdam: Stichting de Meeuw.

Decoo, W. (2008). Mijn kind leert een andere taal; Hoe kunnen wij helpen? Gids voor ouders en leerkrachten. Tielt: Lannoo nv.

de Vries, J., Van Loo, H. (2004). Anders nog iets? Liedjes voor wie Nederlands leert. Boom/ Amsterdam: PRO.

Dumassy, E., Stevens, L. (2004). Anders denken en doen: allochtone leerlingen en hun leraren. Antwerpen- Apeldoorn: Garant.

Hajer, M., Spee, I. (2017). Ruimte voor nieuwe talenten: keuzes rond nieuwkomers in de basisschool. Ministerie van onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Janssens, A., Trimbos, D. (2014). Een eerlijke kans: basisonderwijs voor kinderen in kansarmoede. Tielt: Lannoo nv.

Koelewijn, K. (2014). Hotel Hallo: Nederlandse woordenschat voor anderstalige kinderen, tekstboek. Amsterdam: Boom.

Koelewijn, K. (2014). Hotel Hallo: Nederlandse woordenschat voor anderstalige kinderen, werkboek. Amsterdam: Boom.

Lenaerts, L., Wauthier, Y. (2014). Geen paniek...: snel op weg met anderstalige nieuwkomers. Antwerpen - Apeldoorn: Garant.

Mijs, D., van Dalen, T., van Logchem, M. (2018). Close reading: werken aan een dieper tekstbegrip in het basisonderwijs. Nederland: Uitgeverij PICA.

Van Aevermaet, P. (2013). Waarom diversiteit tot de kern van onderwijs behoort. In VLOR (Eds.), Een andere kijk op diversiteit. Leuven: Acco.

Vansteenkiste, M., Sierens, E., Soenens, B., Lens, W. (2007). Willen, moeten en structuur: Over het bevorderen van een optimaal leerproces. Begeleid zelfstandig leren, 37, 1-27.

van der Toon-Schutte, J. (2014). De taaltrap: Nederlands voor anderstalige kinderen. Amsterdam, Boom.

Zuidma, P. (1994). 10- minuten spelletjes; voor kinderen van 4-8. Schoten: Uitgeverij Westland.

©2020 Afstudeerproject - An Peetermans
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin